Mysfredag!

Hej kära bloggen!

Idag är det mysfredag och därför tänkte jag som representant för bloggkommitén denna helg, skriva ett litet mysigt fredasinlägg.

Sju av nio möjliga ljus är tända på mitt rum, ett av dem har släckts och ett av dem orkade jag inte tända då jag var tvungen att byta ljus. De är så fruktansvärt kallt här inne på rummet och jag sitter med mjukisbyxor och bara huttrar, hoppas Emma har lyckats somna och inte ligger och fryser. Hon gick och lade sig nämligen för en trekvart sedan, men det är inte lätt att sova i denna kyla!

Ikväll marinerades det kött och gjordes potatissallad inför grillningen som ägde rum i skogen mellan stuga 5 och 3. Måste säga att det vart riktigt lyckat och gott, även om jag måste erkänna att det färdigmarinerade köttet var ett strå vassare.. Menmen så trevligt det var där vid grillen när vi diskuterade vilken Robinsonkaraktär vi skulle vara om vi gick med i programmet!


Ja ni jag måste bara säga vilket strålande blinkande glittrande polstjärna Emma är! Om hon skulle sitta uppe på himlavalvet så skulle man få använda solglasögon nattetid och inga andra stjärnor skulle synas, så strålande är våran Emma. Hon visade detta mycket vackert ikväll, då hon tog fram gitarren och vi spelade berömda hits som "Josefin, ta det lungt" och "Blåa diskhandskar och grön svamp". Vilka låtar de är och jag tror att de kan vara en inspiration för många av oss i vardagen.




Fredagens mysiga: Ibland kan det vara både mysigt och nyttigt att sätta sig ner med sina nära och kära                                        och prata ut. Vi har alla våra tankar och bekymmer som kan vara skönt att få ur sig, varför                                 inte då prata ut alla dessa med en kopp te, choklad och en som står dig nära och bara                                 vill lyssna på vad du har att berätta. Jag tycker vi gör detta allt för sällan, vi går och håller                                 allt inombords tills vi blir alldeles tärda, varför inte då prata om det på en gång. Kan nästan                                 lova att era hjärtan kommer fyllas med en stor lättnad!


Ställ gärna frågor till Jöns-Jürgen nu i denna mysfredag, frågorna kommer att besvaras på måndag!



Många kramar från respresentanten i Bloggkommitén!

aedg
Vi alla kan ju inte vara lika snygga som Emma!





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0